CêlaVíta en ETCETERA achter media-hoax

29-04-2008 (10:40) - Bureaus

Gisteren zou het eerste AardappelschilmesInleverPunt (AIP) onder grote belangstelling in Hardenberg officieel worden geopend. Supermarkten en winkelketens in wit- en bruingoed zouden meer dan 3000 inzamelcontainers plaatsen om aardappelmessen in te zamelen. Een groot inzamelproefproject in de gemeente Badhoevedorp ging er aan vooraf.

De Taakgroep Aardappelschilmes Verbod (TAV) meldde op 14 april dat er, in het kader van de aangescherpte Europese richtlijnen inzake het gebruik van wapen, ook een algeheel verbod zou komen op het aardappelschilmes en dat consumenten gevraagd zou worden deze vrijwillig in te leveren.  Aardappelproducent CêlaVíta maakte bij de opening van het eerste inzamelpunt bekend dat alles een publiciteitsstunt was en zei zelf achter de Taakgroep Aardappelschilmes Verbod te zitten. Met succes heeft de actie de afgelopen twee weken geresulteerd in een enorme publicitaire aandacht. Het op handen zijnde verbod is breed uitgemeten in de media, diverse kranten en internetsites en zelfs radio berichtten over het verbod. Taakgroep woordvoerder Karel d’Hamecourt, in werkelijkheid art director van ETCETERA, het reclamebureau van CêlaVíta, stond de afgelopen weken binnen- en zelfs buitenlandse media te woord om een toelichting te geven op de activiteiten van de Taakgroep.

Media

Marketing

Economisch