CMC: belangenbehartiging centraal

21-12-2011 (08:36) - Bureaus

Het Centrum voor Merk & Communicatie gaat zich in het nieuwe jaar hoofdzakelijk toeleggen op belangenbehartiging voor de sector van de reclame en andere vormen commerciële communicatie.
 
Met ingang van 1 januari zullen de activiteiten van het CMC - de vooruitgeschoven belangenbehartiger namens adverteerders, reclamebureaus en televisiezenders -  worden gevoerd vanuit Den Haag, het centrum van de politieke besluitvorming.
 
‘Het CMC gaat een nieuwe fase in’, zegt Jan Schinkelshoek, voorzitter van het CMC. ‘We zijn gedwongen de tering naar de nering te zetten. Maar prioriteit nummer een blijft voor ons: belangenbehartiging, onze kerntaak. Vandaar de concentratie op dat wat zich met name op en rond het Binnenhof afspeelt.’
 
Dat is volgens Schinkelshoek ‘meer dan ooit’ nodig. ‘Onze sector wordt van alle kanten bedreigd. In het grillige maatschappelijke en politieke klimaat van nu zijn we een gemakkelijk mikpunt. Bij het minste of geringste dreigt een reclameverbod. Zie wat zich afspeelt rondom de cookiewet. Let op wat uit Europa op ons afkomt. Juist nu komt het aan om goede, effectieve belangenbehartiging in Den Haag en ook Brussel. Gedwongen te kiezen, is dat dan ook onbetwist onze prioriteit.’
 

Het CMC wordt vanaf 2012 gevormd door BVA (adverteerders), SPOT (televisiezenders) en VEA (communicatieadviesbureaus). DDMA (dialoogmarketing) heeft het lidmaatschap beëindigd, aan een nieuwe relatie met AFN (audiovisuele facilitaire bedrijven) wordt gewerkt. Er wordt, met name in ‘Den Haag’, samengewerkt met uiteenlopende partners.  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch