De Collecte vraagt steun
09-09-2011 (08:52) - Bureaus
Als gevolg van de bezuinigingen en de recessie geeft de overheid steeds minder steun en subsidies aan maatschappelijke projecten.
De goede doelen organisaties zijn daardoor voor een groot deel afhankelijk van giften, zoals de huis-aan-huiscollecte. Hoewel het gros van de Nederlanders nog steeds sympathiek staat tegenover de huis-aan-huis collecte, heeft deze belangrijke vorm van fondsenwerving de laatste tijd toch last van negatieve perceptieontwikkeling: uit onderzoek blijkt dat Nederlanders de collecte een beetje ouderwets vinden. En men vindt dat de collectant vaak ongelegen komt. De TMG Crossmedia Divisie heeft een campagne ontwikkeld om deze negatieve perceptieontwikkeling een halt toe te roepen en de urgentie van de collecte te benadrukken.
Bureau: TMG Crossmedia Divisie. Concept: Walter Smetsers, Kasper Dado, Niels Vrijhoeven. Account: Rene de Groot, Astrid van Vliet.
Regie: Balster van Duijn. Producers: Tim Vloothuis, Melissa Nieveldt, Lara Veen. D.O.P.: Michael Brooke Editor: Femke Klein Obbink.