De Wolven en Colombo achter campagne tegen vrouwendiscriminatie

15-12-2011 (09:13) - Bureaus

Colombo en De Wolven zijn samen verantwoordelijk voor de campagne 'Flauwekulexcuus' van de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) die gisteren van start is gegaan. De campagne moet discriminatie van vrouwen op de werkvloer tegengaan.
 
Nog steeds worden vrouwen op de werkvloer anders behandeld dan mannen, alleen omdat zij vrouw zijn. Jaarlijks krijgt de CGB veel klachten binnen over onder andere zwangerschapsdiscriminatie, het glazen plafond en ongelijke beloning.
 
Met een ridicule dialoog tussen een werkgever en werkneemster worden ongelijke salariëring, gevolgen van zwangerschap op het werk en beperktere carrièremogelijkheden van vrouwen aan de kaak gesteld. De campagne wordt voornamelijk online gevoerd en is specifiek gericht op vrouwen tussen de 25 en 40 jaar. De campagne moet zorgen voor bewustwording en daarnaast mensen prikkelen om hun ervaringen op dit gebied te delen.
 
Dat kan op www.flauwekulexcuus.nl en via Twitter (@flauwekulexcuus). Op uiteenlopende fora komen stellingen en polls te staan om discussie over ongelijkheid te ontlokken. De campagne verschijnt ook in Linda., NRC Next en Vriendin. De campagne is tevens de opmaat naar de publicatie van de resultaten van een grootschalig onderzoek naar zwangerschapsdiscriminatie in februari 2012.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch