Edsard Schutte leidt Black Magic Marker
16-02-2012 (08:28) - Bureaus
Black Magic Marker heeft een nieuwe creatief directeur gevonden in Edsard Schutte. Het bureau dat in de afgelopen jaren van online uitgroeide naar all round, is nu met Schutte (voormalig Kumpany, Alfred, Ogilvy, TBWA) nog breder vertegenwoordigd in onder meer themareclame en merkactivatie.
Het werk van beide partijen ligt in elkaars verlengde. Zowel Black Magic Marker als Schutte geloven in merkbeleving en –activatie waarbij de consument onderdeel wordt van het verhaal. Black Magic Marker maakte onder meer interactieve tentoonstellingen op tweedewereldoorlog.nl en liet bedreigde diersoorten contact leggen via datingsites (WNF). Schutte kreeg de laatste tijd veel aandacht door Bavaria juist te unbranden en door de inhoud van reality ster Britts Windows Phone te live streamen. Het succes van deze vorm van merkbeleving, blijkt uit de nationale en internationale erkenning: gezamenlijk staan Black Magic Marker en Schutte garant voor zo’n 100 nominaties en prijzen.
Het Amsterdamse bureau Black Magic Marker is in 2006 opgericht door huidig Algemeen Directeur Annick Benerink en Femke Schavemaker. In de afgelopen zes jaar is een vaste klantenkring opgebouwd die uiteenloopt van TomTom en Telegraaf Media Groep tot non-profit organisaties als Landschapsbeheer Nederland en Het Nationaal Comité 4 en 5 mei. Met Schutte zal het zich de komende tijd vooral gaan richten op het aantrekken van nieuwe klanten.