Effie-Jury kandideert 16 cases
10-04-2008 (10:18) - Bureaus
De EffieJury heeft van de 41 ingezonden EffieCases er 16 gekandideerd. Deze 16 cases gaan door naar de tweede ronde die voor eind april plaatsvindt. Hierin zal de jury het creatieve werk koppelen aan de behaalde resultaten en de uiteindelijke EffieWinnaars aanwijzen. De EffieWinnaars 2008 worden bekendgemaakt op 24 juni in het Tuschinski Theater in Amsterdam tijdens de 25e jubileum EffieUitreiking.Alle 16 genomineerden maken kans op de felbegeerde Effie en hebben daarmee kans om geschiedenis te schrijven tijdens de extra feestelijke 25e EffieUitreiking. De Effie betekent een ultieme erkenning voor communicatieprofessionals. Het is de prijs voor de meest effectieve communicatie, georganiseerd door de VEA en de BVA. In de tweede juryronde krijgen de bij de gekandideerde cases betrokken bureaus en adverteerders aanvullende vragen voorgelegd. Op basis van deze antwoorden en het creatieve werk wordt vastgesteld welke cases daadwerkelijk EffieWaardig zijn. De overgebleven cases worden vervolgens nogmaals beoordeeld en wordt door de jury vastgesteld of zij in aanmerking komen voor de Gouden, Zilveren of Bronzen Effie. Daarnaast zal de EffieJury beslissen of er ook cases zijn die zich voor een extra MVO of Smart Budget vermelding kwalificeren.
Juryvoorzitter Alexander Ribbink is zeer content met het feit dat zich dit jaar in verhouding een vrijwel gelijk aantal cases gekandideerd heeft in vergelijking tot 2007: “Net als vorig jaar konden we veertig procent van de ingezonden cases kandideren. Dit zegt veel over de kwaliteit van de campagnes.” Daarnaast zijn we zeer tevreden met het feit dat de cases verdeeld zijn over negen categorieën. Dat betekent dat de professionaliteit in de volle breedte van het vak is ingebed. FMCG Food en Financiële dienstverlening lopen voorop met elk drie kandidaten. Daarna volgen Arbeidsmarktcommunicatie, Health Care en FMCG Non-Food met elk twee. Retail, B2B, Non-profit en Overheid leveren ieder één kandidaat op. Voor meer informatie zie www.effie.nl
De bureaus ETCETERA en Y&R Not Just Film zijn beide twee maal gekandideerd.
Alle gekandideerde cases worden opgenomen in het EffieBoek 2008, dat op de dag van de uitreiking gepubliceerd wordt.
De genomineerden:
BSUR Agency bv Britvic International FRUITSHOOT, THE RE-LAUNCH Robinsons Fruitshoot, fruitdrink voor kinderen
Y&R Not Just Film Danone Mijn 14 dagen met Activia Activia yoghurtproducten bevatten bacteriën met een positief effect op de onregelmatige stoelgang.
Y&R Not Just Film Perfetti van Melle "Klene, origineel sinds 1876. De passie van toen is nog steeds heel smaakvol." Authentiek Hollandse drop.
Saatchi & Saatchi Procter & Gamble De beauty van Mariëlle Olaz Regenerist
ONLY Sara Lee H&BC, Zwitsal Zwitsal weet hoe het voelt Zwitsal 'baby care'. Verzorgingsproducten.
ETCETERA Chefaro Nederland B.V. Nederlandse Biodermal boekt succes in zeer concurrerende huidverzorgings-markt. BIODERMAL P-CL-E CREME
UbachsWisbrun/JWT Unilever Benelux Andrélon Verrassend Volume Andrélon Verrassend Volume
Clockwork ABN AMRO Markets Certificaten van ABN AMRO. Een kansrijk imago voor een vergeten product. Certificaten van ABN AMRO
XXS Communicatie Advies Theodoor Gilissen Serious Money. Taken Seriously. Theodoor Gilissen Private Bankers
DDB Amsterdam FBTO Hoe een kleine maatschappij een grote held werd: FBTO geeft de macht aan de klant FBTO Internet Zorgverzekering
ETCETERA bol.com bol.com in acht maanden nr. 1 in tweedehands boeken! bol.com introduceert een nieuwe productgroep: tweedehands boeken
N=5 KPN Hoe KPN weer dichterbij de mensen kwam. Mobiele datadiensten voor de zakelijke markt, en in het bijzonder mobiel e-mailen via mob.telefoon.
BVH-Groep Politieacademie De Politie zoekt ook jou. Werving van vrouwen voor de Politie.
TBWA\NEBOKO McDonald's Nederland Werken bij McDonald's. Het is jouw zaak. Werken bij McDonald's
THABASCO Marketing Groningen Groningen 2005-2007 Provincie Groningen als toeristische bestemming
Stichting Wakker Dier Einde aan de pijnlijke, onverdoofde castratie van biggen Stichting Wakker Dier zet zich in voor de verbetering van het welzijn van landbouwhuisdieren