Famous vraagt Luc Tuymans

21-04-2008 (10:33) - Bureaus

Sinds kort kunnen Vlaamse en Nederlandse cultuurliefhebbers terecht op het multimediale cultuurplatform van de VRT: klara.be brengt een uitgebreid en multimediaal cultureel aanbod en gidst de mediagebruiker door relevante inhoud bij de VRT-netten. Met een aanbod van beeld, geluid en tekst zal Klara.be volgens de  makers op termijn uitgroeien tot een ontmoetingsplaats tussen mediagebruiker, programmamakers en de cultuursector. Het reclamebureau Famous maakt een campagne die bekendmaakt dat Klara.be de nieuwste site voor kunst en cultuur wordt. In plaats van het zoveelste reclamespotje bedachten Tom Jacobs en Iwein Vandevyver van Famous een experiment rond beeldende kunst. Kunst speelt zich doorgaans af in heel specifieke contexten (musea, theaters). Famous vroeg zich af of kunst ook buiten die context zou functioneren. Zouden mensen eigenlijk stilstaan bij een schilderij als dat geheel onverwacht zou opduiken op straat, in de realiteit?  Famous vroeg aan Luc Tuymans om in alle confidentialiteit een muurschilderij te maken in Antwerpen, de thuishaven van Luc Tuymans. Zodra het werk af was, werden de reacties gefilmd  van de voorbijgangers met een verborgen camera. Saillant detail: slechts 4 procent van de voorbijgangers merkte het werk op.

Media

Marketing

Economisch