Gaat Publicis’ ALS-campagne meer Leeuwen winnen?

22-06-2012 (08:20) - Bureaus

Gaan Nederlandse bureaus morgenavond oogsten tijdens de afsluitende avond van het 59ste Cannes Advertising Festival? De kans is aanwezig met zes nominaties op de shortlist Films. Toch zijn dat er meer dan de helft minder in vergelijking met het vorige jaar toen ‘we’ maar liefst 13 keer op de Film-shortlist stonden.
 
Zeer grote kanshebber voor een Leeuw is Publicis dat tweemaal genomineerd is met de ALS-campagne. Het werk dat het bureau maakte om de slopende ziekte onder de aandacht te brengen, won eerder deze week al Leeuwen in Cannes en is zeker een publieksfavoriet. Een andere bekende op de Film-shortlist is de LG Thief-campagne gemaakt door Y&R.
 
Wieden+Kennedy staat op de shortlist met de Opera-campagne van Heineken en Autodrops ‘Geheime Doorgang’ is het ijzer in het vuur namens DDB Amsterdam. Of en welke Nederlandse bureaus met een Film-Leeuw naar huis gaan weten we zaterdagavond.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch