Internetbureaus peilen ontwikkelingen branche

14-03-2012 (08:27) - Bureaus

Van f-commerce tot en met responsive webdesign. De ontwikkelingen binnen de internetbranche gaan razendsnel. Daarin zal 2012 geen uitzondering vormen. Maar wat kunnen we de komende maanden precies verwachten? Platform Internet Bureaus Nederland (PIBN, de branchevereniging van de beste internetbureaus) vroeg zijn leden welke belangrijke trends zij dit jaar verwachten en kwam tot een aantal interessante conclusies.
 
Over social media wordt al lange tijd veel gepraat, en deze trend zet dit jaar stevig door. Elke organisatie krijgt in 2012 met social media te maken, van wereldwijd actieve adviesbureaus tot en met de elektriciteitsboer om de hoek. Er liggen hier nog volop kansen volgens de leden van PIBN. De focus moet daarbij wel liggen op een strategische inzet. Timing van de boodschap wordt daarbij steeds belangrijker.
 
Het opbouwen en onderhouden van ‘langdurige relaties’ met klanten is momenteel belangrijkste trend, aldus de leden van PIBN. De verbintenis met de klant wordt steeds sterker. Je zult daarom als internetbureau het volledige online kanaal moeten regisseren. 
 

De wereldwijde crisis is koren op de molen van booming e-commerce. Het internetkanaal vervangt het fysieke kanaal en is dé kans voor ondernemers om kosten te besparen en de consument op maat te bedienen. Bovendien gaan we in 2012 verder op zoek naar mogelijkheden in m-commerce (mobile), t-commerce (tablet), f-commerce (facebook), tv-commerce, et cetera. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch