Iris werkt aan campagne Stivoro

02-04-2012 (07:31) - Bureaus

Iris Amsterdam heeft deze week een Stivoro-campagne gelanceerd waarin rokers op een nieuwe manier op hun gewoontes worden aangesproken. Elk campagnebeeld laat zien wat de jaarlijkse kosten aan roken ook zouden kunnen opleveren, verbeeld door middel van duizenden sigaretten.
 
De campagne, die deze week gelanceerd is in outdoor en print, bevat drie beelden gemaakt van ieder meer dan 7.000 sigaretten. Deze sigaretten representeren een jaarvoorraad, gebaseerd op een gemiddelde van 20 sigaretten per dag. Dedrie beelden laten de piramides van Gizeh in Egypte, een landschap met twee motors en een plank met designertassen en -schoenen zien. De boodschap is voor alle beelden gelijk: als je stopt met roken kan je je een wereldreis, je eerste motor of een kast vol Mr Choo veroorloven.
 
Deze bewustwordingscampagne brengt, in plaats van de traditionele anti-roken gezondheidsfocus, de andere voordelen van stoppen met roken onder de aandacht. Het richt zich namelijk op de financiële voordelen en het plezier dat rokers kunnen hebben door het geld te sparen.

Media

Marketing

Economisch