Kega presenteert retailinnovaties
12-03-2012 (08:26) - Bureaus
Op 8 maart in ’t Spant in Bussum vond de tweede editie van Emerce eRetail plaats. Nationale en internationale sprekers uit de retailbranche kwamen samen om de laatste trends, ontwikkelingen en insights te delen. Eén van de sprekers was Pieter Brusman van retailbureau Kega met een visuele inspiratiesessie over cross channel retailing en beleving op de winkelvloer. Als aanvulling hierop presenteerde Kega in hun Retail Innovation Store een aantal onderdelen van haar Kega Lab. In het Kega Lab komen innovatie en retailexpertise samen en laat Kega zien hoe je bestaande en nieuwe technologieën toepasbaar maakt voor de retail met als doel succesvol blijven in een sterk veranderend retaillandschap.
In een tijd waar retailers onder druk staan is het uitgangspunt van de innovaties om met cross channel retailing de consument meer gemak en service te bieden met een grotere conversie als resultaat. Zo laat Kega aan de hand van een Canon case zien hoe je met een digitale schapstrook op een slimme en aantrekkelijke manier meer informatie zoals gebruikersreviews en digitiale animaties, aan je product in de winkel kan toevoegen.
Een andere innovatie is de Interactive Window. Door high tech folie op een glazen oppervlak te plaatsen, wordt bijvoorbeeld een winkeletalage omgetoverd tot een touchscreen, die zowel binnen als buiten de winkel extra beleving en interactie creëert. In het voorbeeld van Kega worden drie catwalkvideo’s getoond en kunnen bezoekers van Score op de winkelruit aangeven wat hun favoriete outfit is. Tot slot laat Kega met de Instore Web console van Ziengs zien, hoe je de webshop naar de winkel haalt en het mogelijk maakt om producten die niet in de winkel worden aangeboden of niet op voorraad zijn, alsnog te verkopen. Zowel bij Score als bij Ziengs is het succes hiervan bewezen.