Koeweiden maakt porseleinen omslag
28-04-2008 (10:33) - Bureaus
Het deze week verschenen jaarverslag 2007 van verzekeringsholding Eureko heeft een porseleinen omslag. De keramische cover op een beperkt deel van de oplage verwijst naar het thema van het verslag ‘Because everything you value is vulnerable’. Concept en ontwerp van het jaarverslag zijn van ADCN-laureaat Koeweiden Postma. The Write Company verzorgde de tekst. Eureko is de holding van een groot aantal verzekeringsbedrijven, waaronder Achmea met onder andere de merken Centraal Beheer, Zilveren Kruis, FBTO en Interpolis.Met 24.000 medewerkers in 12 landen realiseerde Eureko vorig jaar een netto winst van 979 miljoen euro. In het jaarverslag is dit gegeven in beeld gebracht met beelden van waardevolle of beschermende zaken van porselein. Daaronder een kinderfietsje, een motorhelm, een laptop en een portemonnaie, allemaal uitgevoerd in glanzend wit porselein. De beelden zijn gemaakt door computer graphics artist Onno van Braam. Een klein deel van de oplage van het jaarverslag is uitgevoerd met een cover van porselein. De tegel van 22 x 27 cm werd geproduceerd bij het keramiekatelier Cor Unum in Den Bosch.