LaMarque-duo wint ADCN-workshop
21-04-2008 (11:08) - Bureaus
Emily Mulder en Cliff Deun van laMarque hebben vorige week de ADCN/Cebuco-workshop gewonnen. Zij ontwierpen het winnende concept voor een dagbladcampagne, op papier en online, voor de introductie van deHD Traffic van TomTom. Het team heeft zich daarmee samen met de nummer twee geplaatst voor de Europese dagbladcompetitie Best YET, die in mei in Stockholm plaatsvindt.Vanuit de ADCN was een team van mentoren samengesteld om de teams te begeleiden: Rogier de Bruin, John Horjus, Axel de Swarte en Mike Verhulsdonk van Hunky Dory, Joeri Jansen van Rich (vh LG&F), Marthijn Klopper van Clay Amsterdam en Frank Wertwijn van Living the Brand. De jury (die naast de mentoren bestond uit Bjorn Verhelst en Jochen Fischer van TomTom, Mischa Schreuder van 2008, Scato van Opstall van FHV BBDO en Jacqueline van den Heuvel van Cebuco) was het er over eens dat de uiting van Mulder en Deun de propositie recht tussen de ogen van de geformuleerde doelgroep brengt. We zien een visual waarbij de files worden afgetekend als een groot monster met daarbij de slogan ‘Escape traffic’. De jury was enthousiast over de integratie met internet, waarbij het monster in een game verwerkt is. Niek Eijsbouts en Gijs van den Berg van Euro RSCG werden met hun idee tweede. De jury was enthousiast over de ingenieuze toepassing op het mediumtype. De visual toont de ingevulde puzzel die verderop in de krant staat, met als payoff ‘TomTom HD weet de oplossing nog voordat het een probleem is’.
ADCN