Leeuwen-regen treft Tribal DDB

21-06-2012 (08:31) - Bureaus

Eenmaal Goud, eenmaal Zilver en tweemaal Brons. Dat won Tribal DDB gisteravond op het 59ste Cannes Advertising Festival in de categorie Cyber dankzij het werk dat het bureau maakte voor Philips. De ‘Obsessed with Sound’-campagne werd beloond met vier Leeuwen.
 
Verder was er Zilver voor de al veel gelauwerde LG Thief-campagne uit de keuken van Y&R en was er tevens een Zilveren Cyber-Leeuw voor ACHTUNG! dat de Volkswagen ‘Fanwagen’ naar grote hoogtes stuwde.
 
De Press Grand Prix is dit jaar een deels Nederlandse aangelegenheid, want die ging naar de Benetton ‘Unhate’-campagne. De kussende wereldleiders werden bedacht, ontwikkeld en gemaakt door het Italiaanse bureau Fabrica en het Amsterdamse 72andsunny.
 

In de categorieën Radio en Design had Nederland dit jaar weinig te zoeken. Geen enkele Leeuw werd hier uitgereikt aan een door een Nederlands bureau gemaakte campagne. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch