MPG verslaat Kobalt
23-04-2008 (10:15) - Bureaus
Nadat Binck ultimo 2007 haar concurrent Alex heeft overgenomen, is besloten om naar synergie te zoeken binnen het concern. In het verlengde hiervan is een pitch uitgeschreven tussen MPG/Media Contacts (huidige mediabureau BinckBank) en Kobalt (huidige mediabureau Alex). Na een competitieve pitch heeft MPG het Alex account gewonnen.Het doel van de pitch is om de belangen van Binck en Alex op het gebied van media onder te brengen bij slechts één partner. Gedurende twee maanden werden MPG Nederland en Kobalt beoordeeld op verschillende capaciteiten als: kwaliteit, betrokkenheid, stabiliteit en continuïteit. ‘’Dat MPG in staat was om Binck goed te vertegenwoordigen en onze belangen te behartigen wisten we al gedurende de relatie. Tijdens de pitch is duidelijk geworden dat MPG wederom de juiste partner is voor het begeleiden van zowel Binck als Alex in de media’, aldus Bas van Beusekom, directeur Marketing en Sales. Martin Wink, CEO MPG Nederland, reageert: ‘In de reeds bestaande samenwerking heeft MPG de kernwaarden van Binck zich eigen gemaakt. Voor de uitdaging die Binck en Alex beiden aangaan in hun markten, kan MPG, zeker ook met de capaciteiten van Media Contacts op het traject van online, zich manifesteren als de juiste partner.’