Muse helpt de Efteling

28-11-2011 (08:44) - Bureaus

Tijdens de Winter Efteling, van 10 november tot en met 5 februari 2012, presenteert de Efteling drie indrukwekkende illusies. Zodra de avond valt komen gevels tot leven waarbij niets is wat het lijkt in dit indrukwekkende schouwspel van schijn en illusie. Drie attracties waar geesten verblijven, veranderen van gedaante. Het indrukwekkende schouwspel wordt gecreëerd met behulp van video mapping; een optische illusie tussen projectie en realiteit. 
 
Met 3D video mapping wordt er een laag over een gebouw geprojecteerd, waardoor een optische illusie tussen 2D en 3D ontstaat. Gebouwen veranderen van gedaante in enkele seconden en kunnen zelfs bewegen of instorten. 
 
Voor de creatie van de indrukwekkende illusies heeft de Efteling nauw samengewerkt met Muse Amsterdam. Muse Amsterdam is met talloze 3D-projecties pionier op het gebied van 3D-projectie concepten voor toonaangevende internationale merken, zoals Samsung, H&M, Mattel en P&G. De projecties hebben Muse Amsterdam onlangs een zilveren leeuw in Cannes en een zilveren Webby opgeleverd. Muse Amsterdam probeert altijd buiten gebaande paden te denken en technologische grenzen op te zoeken om verhalen rondom merken op een vernieuwende wijze over te brengen, zowel offline als online. 
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch