PIRA’s: reclamebureau, denk na over impact op jeugd
07-05-2012 (08:11) - Bureaus
Op 16 mei houdt de Stichting Weet Wat Je Besteedt (WWJB) het tweede Jongeren & Geld Event. Het evenement staat volledig in het teken van de invloed die reclame heeft op jongeren. Tijdens de dag wordt de eerste DVD overhandigd van de gloednieuwe film ‘Edgie The Movie', met een lesbrief voor het voorgezet onderwijs.
‘Edgie The movie' is een door crowdsourcing gefinancierde film die (ondersteund door filmmaker Eddie Terstall) is gemaakt door, met en voor jongeren. De film, die gaat over geld en alle problemen en dilemma's die er bij horen, is boeiend lesmateriaal voor het voorgezet onderwijs. De film komt voor alle middelbare scholen in Nederland gratis beschikbaar.
Op het Jongeren & Geld Event lanceert de stichting WWJBB tevens een belangrijke nieuwe award: de PIRA's (Positieve Invloed door Reclame Awards). Met de award worden bedrijven onderscheiden die volgens jongeren uitblinken door hun eerlijke communicatie-uitingen. Jongeren kunnen meehelpen de jaarlijkse award-winnaar te kiezen door mee te doen aan een verkiezingswedstrijd. De verkiezing van de PIRA's wordt opgezet om jongeren meer bewust te maken van de invloed van reclame en media en de marketeers en reclamebureaus beter te laten nadenken over de impact die zij hebben.