Tribal DDB achter internationale VW-game

30-03-2012 (08:35) - Bureaus

Tribal DDB Amsterdam lanceert ‘Hitchhike with a Like’, een nieuwe, volledig interactieve online gaming ervaring voor Volkswagen, met de derde generatie van de legendarische Beetle car, de 21st Century Beetle. De campagne, die is geproduceerd in nauwe samenwerking met Facebook, is een ware innovatie op het gebied van social media gaming wereldwijd en lanceert in 10 verschillende markten.
 
De campagne, die inspeelt op de authentieke jaren ‘60’s Beetle auto, promoot de nieuwe 21ste eeuw Beetle als de ‘nieuwe’ charmante rebel - een combinatie van iconisch ontwerp én nieuwe, krachtige functies van de moderne auto. Er is een prijs voor de beste speler: een echte 21st Century Beetle reis door Europa.
 
Het idee is om Facebook fans die het spel 'Liken’ de mogelijkheid te bieden om virtueel te liften naar de mooiste steden van Europa. Om vervolgens opgepikt te worden door verschillende Beetle rijders. Het spel is leuk, toegankelijk en makkelijk te spelen. De steden zijn bewust gekozen: ze zijn geselecteerd om de culturele of muzikale evenementen, of worden beschouwd als architectonische of design iconen binnen Europa. Elke rit is anders en bezorgt de speler een unieke reiservaring.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch