Winnaars MuseumBattle bedenken crossmediaal concept
15-02-2012 (08:32) - Bureaus
Studenten van de afstudeerrichting Creative Industries van Hogeschool Utrecht hebben de Museumbattle 2012 gewonnen. Zij bedachten de winnende crossmedia campagne voor de tentoonstelling Made in Utrecht, van het Museum Catharijneconvent. De vakjury roemde de winnende studenten voor het goed bedachte en slim uitgewerkte concept.
Het concept ‘Wat als….’ bestaat uit lay-over advertenties, een website en een postercampagne. De campagne moet bezoekers trekken naar de tentoonstelling Made in Utrecht en tevens de Middeleeuwse stad Utrecht onderdeel laten worden van de bezoekerservaring.
Afgelopen week vond de MuseumBattle plaats: een snelkookpan van crossmediale creativiteit voor communicatie– en mediatechnologiestudenten uit Utrecht. In 5 werkdagen ontwikkelden 80 studenten crossmediaconcepten voor 5 musea, te weten Bonnefantenmuseum Maastricht, Museum Speelklok, Armando Museum, Museum Catharijneconvent en Amsterdam Museum.
De 80 studenten, waaronder winnaars Hidde van der Meulen, Helmig Jan Kragt, Sjoerd Alkema en Bas Brocken, werkten in een speciaal voor de MuseumBattle gecreëerde creatieve broedplaats in HAL 16. Op de laatste dag pitchten alle deelnemende studenten hun concepten aan de opdrachtgevers en vakjury, waarna de winnaars met de felbegeerde MuseumBattle bokaal naar huis gingen.