YD naar Frankrijk en Italië
08-03-2012 (08:27) - Bureaus
YD gaat kantoren openen in Frankrijk en Italië. Het bedrijf lanceert in de komende maanden zijn eigen trading platform voor high frequency media trading en audience targeting. In 2012 zal het real-time mediabureau al zijn adverteerders in verschillende landen ondersteunen vanuit dit platform. Hiermee stelt YD een nieuwe standaard in de markt voor automated trading.
Wereldwijd hebben adverteerders behoefte aan kwaliteitsverhoging, transparantie en efficiency. Daarom besluiten zij steeds vaker hun display advertentiecampagnes te optimaliseren met behulp van ad exchange specialisten. Aan deze adverteerders biedt YD zijn investeringsexpertise en technologie op het gebied van ROI gebaseerde display advertising.
De ontwikkeling van het in-house trading platform completeert de YD RT4-technologie die uit vier modules bestaat. De vernieuwing van de core technologie zit met name in de real-time bidding (RTB) module. Dit is het gedeelte waar de koop en verkoop van online display advertenties plaats vindt, ofwel het transactionele deel. Niels Baarsma, COO en medeoprichter van YD: ‘In het RTB gedeelte kunnen we nu high frequency media trading toepassen. We verbinden direct data van adverteerders met het bieding management. Zodoende sluiten we aan op de ROI verwachting van adverteerders die steeds vaker branding en performance investeringen met elkaar combineren.’