RAW gaat stap verder met creatieve denktank in trein naar Cannes Lions Festival
RAW transformeert de treinreis naar het Cannes Lions Festival weer in een creatieve denktank.
RAW werkt samen met bol om de Summer Course-deelnemers van de agency te laten werken aan een opdracht van bol tijdens de 10 uur durende treinreis. De ontknoping vindt plaats tijdens een officiële pitchpresentatie bij RTL Beach van Ad Alliance.
Net als vorig jaar reist RAW met de trein naar Cannes, als onderdeel van het 'Stay Grounded' initiatief. Dit initiatief roept de creatieve industrie op om duurzaam te reizen naar het Cannes Lions festival in juni, door de trein te nemen in plaats van het vliegtuig.
Om te bewijzen dat de trein op meerdere vlakken een beter alternatief is, heeft RAW vorig jaar een nieuw initiatief gelanceerd: de pitch in sneltreinvaart. Het reizen met de trein geeft namelijk de uitzonderlijke kans om de reistijd om te zetten in creativiteit. De ‘Summer Course’-groep heeft tot eindhalte Cannes de tijd om een creatief vraagstuk te kraken. En dit jaar voor niemand minder dan, de kersverse Adverteerder van het Jaar (AMMA) en winnaar van de SAN Consistent award, bol.
Jury
Danielle Snoeij (Manager Brand Marketing, bol): “Vanaf het moment dat het team van RAW met het idee voor de treinpitch kwam, waren we direct aan boord. Tien uur op de rails met zoveel creativiteit, dat belooft wat!”
De talenten zullen in samenwerking met partner Ad Alliance, dit jaar hun ideeën daadwerkelijk pitchen op het podium bij RTL Beach. Hier zal het team van bol samen met hun bureau DEPT en Ad Alliance als jury de winnaar van de treinpitch bepalen.
Marco Gijsen (Director ALLY bij Ad Alliance): “We ondersteunen RAW heel graag, want vinden de ontwikkeling van creatief talent ontzettend belangrijk. Dat de pitch voor onze gewaardeerde adverteerder bol wordt uitgevoerd en de winnaar wordt bepaald op ons RTL Beach maakt de cirkel mooi rond.”
Extra stap
Mara Janssen (Creatief strateeg bij Selmore en boardmember RAW) - “Na het grote succes van de treinpitch vorig jaar met MediaMarkt willen we dit jaar nog een stap verder gaan. Want een idee verkopen is een kunst en de echte pitch-adrenaline ontstaat pas echt als je het idee ook moet pitchen voor de klant. We zijn super blij dat we de talenten dit nu ook kunnen bieden.”