Hoe Naïf de wereld van de persoonlijke verzorging verandert

07-01-2021 (12:32) - Challenger Stories

FONK magazine werkt samen met  GUC Agency de serie Challenger Stories. Deze serie krijgt, naast een maandelijkse bijdrage in FONK magazine, ook invulling met een vlog, waarin genomineerde Coolest Dutch Brands een extra podium krijgen. In deze aflevering van het verhaal van het B Corp gecertificeerde Naïf dat in juni 2020 werd genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2020
 
Nadat Jochem Hes en Sjoerd Trompetter vader werden, kwamen ze erachter dat zelfs verzorgingsproducten voor baby’s vaak schadelijke ingrediënten bevatten. Vanuit die behoefte werd in 2013 Naïf geboren. Vrij snel hierna greep ook de milieubewuste jonge vrouw naar de kinderproducten en dus werd de doelgroep uitgebreid met een vrouwenlijn.   "Wij willen de wereld van persoonlijke verzorging veranderen. Omdat die naar onze mening vol chemische rommel zit. Natuurlijk zijn er ook mooie voorbeelden, maar als je de Etos binnenloopt zie je nog zoveel merken die puur kostprijs gedreven aan het produceren zijn en alleen maar nadenken over de marge. De dop die erop zit is vaak duurder dan de inhoud", stelt het tweetal.
 
Founder Jochem Hes zet in de eerste Challenger vlog van 2021 de belangrijskte succesfactoren van het merk op een rij èn deelt en passant zijn persoonlijke favoriete Coolest Dutch Brands.