Hoe The Dutch Weed Burger als 'Kind Rebels Tribe' het verschil maakt
In de serie Challenger Stories vertellen Nederlandse brandowners, marketeers en ondernemers die genomineerd zijn bij Coolest Dutch Brands in korte video's over de challenges waarvoor hun organisatie zich ziet geplaatst en hoe zij daarmee in positieve zin omgaan. In deze aflevering vertelt Mark Kulsdom, co-founder van The Dutch Weed Burger, waarmee zijn 'Kind Rebels Tribe' het verschil maakt.
Het idee voor The Dutch Weed Burger ontstond in 2012 toen co-founder Mark Kulsdom in New York kennismaakte met plantaardig eten. Een pionier dus, die Nederland liet zien hoe het anders kan: lekkere burgers maken zonder dat daar dierenleed bij komt kijken. In 2022 is The Dutch Weed Burger als negende cool brand genomineerd bij Coolest Dutch Brands.
Mark Kulsdom: 'Met plantaardige voeding als basis en zeewier als de voornaamste bron van eiwitten kunnen we ons ecosysteem ontlasten: door de impact van de vlees-en zuivelindustrie te minimaliseren, de uitstoot van broeikasgassen terug te brengen, duizenden liters vers water te besparen en duizenden hectare grond, wat nu voor veeteelt wordt gebruikt, te herstellen.'
Bekijk de challenger story van The Dutch Weed Burger hieronder.
Over Coolest Dutch Brands
Coolest Dutch Brands is een initiatief van FONK magazine. Jaarlijks worden twaalf merken door de redactie genomineerd. Een jury van 50 creatieven en strategen bepaalt, samen met een publieksjury in drie rondes welk merk zich Coolest Dutch Brand van het Jaar mag noemen. De online serie Challenger stories is een samenwerking tussen FONK magazine en iO Campus Amsterdam. In deze reeks vertellen de genomineerde merken in korte video's meer over hun bedrijf.