Sprinklr genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2021

06-08-2021 (16:17) - Cool Brands

Vijf jaar geleden begon Sprinklr met het aanjagen van de omwenteling naar biologische plantenteelt. En hoe! De webshop verkoopt nu zo’n 20.000 biologische planten per maand en dat zorgt ervoor dat de vraag naar biologisch geteelde planten groter wordt, terwijl het aanbod gelijk blijft. Oprichter Suzanne van Straaten: “Het is tijd voor die omwenteling in de sector.”
 
Sprinklr is een start up met groene cijfers: het bedrijf groeide in vijf jaar uit van een klassieke zolderkameronderneming naar een winstgevend bedrijf met een omzet van bijna 1 miljoen euro in 2020 en zeven werknemers. Volgens founder Suzanne van Straaten dankt Sprinklr het succes aan de scherpe keuze voor duurzaamheid. 'Onze missie is het 'vergroenen' van ieders leven. We leven in een tijd met grote uitdagingen en het is vaak al een uitdaging om in je eigen omgeving een positief verschil te kunnen maken. Het neerzetten van biologische planten in je eigen tuin kan een hoop bijdragen aan biodiversiteit. Waar ik van schrok toen ik dit bedrijf begon zijn al die pesticiden die op planten die je bij tuincentra of in winkels koopt zitten. Wij willen de biologische kweek enorm vooruithelpen, het liefst willen we dat het de enige manier van kweken wordt. Dat het gewoon normaal is dat er geen gif en pesticiden op planten zitten.’
 

Lees nu het hele verhaal in FONK magzine

Wil je weten hoe Suzanne van Straaten 'haar' Sprinklr in vijf jaar tijd heeft uitgebouwd tot een gezonde onderneming? Lees dan het hele interview met Suzanne in FONK magazine 317. Heb je geen abonnement? Maak nu de eerste drie maanden gratis kennis met de digitale uitgave van FONK. Klik hier om je aan te melden. Wil je FONK magazine liever in print ontvangen? Meld je hier aan en ga voor een jaarabonnement met 25% korting; je krijgt de digitale uitgave er gratis bij!
 

Over Coolest Dutch Brands

De redactie van FONK selecteert ieder jaar twaalf van origine Nederlandse merken die in aanmerking komen voor de titel Coolest Dutch Brand van het Jaar. De genomineerde merken voeren, elk op hun eigen manier, sustainability hoog in het vaandel. Ze zijn in het jaar van hun nominatie positief zichtbaar in de media vanwege hun (vernieuwende) product of dienstverlening en weten door intelligente marketing aantoonbaar een breed publiek aan zich te binden. Een 50-koppige jury van creatieven en strategen bepaalt welk van de 12 nominaties aan de haal gaat met de Coolest Dutch Brands Awards 2021. In eerdere edities van 2021: Crisp, FarmTrace en Karma Kebab en Holie, North Sea Farmers, Marcel's Green Soap, Moonback en nu in augustus Sprinklr.

Hoofdsponsor: ConceptD
Sponsor: Ruwer
Partners: Ocean Outdoor (host halve finale), GUC Agency (challenger vlogs), Massive Music