Blazoen ABN AMRO opgepoetst
23-10-2014 (07:48) - Economisch
Het imago van ABN Amro in de zakenwereld mag als volledig hersteld worden beschouwd. Tenminste, als we de resultaten van de MT Finance, het jaarlijkse onderzoek van Management Team naar financiële dienstverleners, mogen geloven.
Het imago van de Rabobank heeft een deuk opgelopen, terwijl de ING juist bezig is aan een comeback. Andere bedrijven die hoge ogen gooien in het onderzoek zijn Deloitte (winnaar categorie Accountancy), Achmea (Verzekeringen) en Nationale-Nederlanden (Pensioenen).
Na de nationalisatie van ABN Amro en tijdens de crisis zakte het imago van de bank in de zakenwereld ver terug. In 2010 en 2011 stond ABN Amro in geen enkele discipline op nummer 1. De Rabobank daarentegen stond in 6 bancaire disciplines (waaronder Financiering en Corporate Finance) op 1.
Dit jaar zijn de rollen bijna omgedraaid: ABN Amro krijgt het grootste totaal aantal aanbevelingen in 5 disciplines: Financiering, Corporate Finance, Asset Management, Risk Management en Credit Management & Factoring (ex aequo met ING).