Creatieve sector komt met Toekomstprofielen

15-11-2013 (08:25) - Economisch

Als eerste Nederlandse sector heeft de creatieve sector zogenaamde ‘Toekomstprofielen’ ontwikkeld. De beschrijvingen van beroepen moeten werkgevers, werknemers en opleiders stimuleren kennis, vaardigheden en digitale kwalificaties te ontwikkelen om klaar te zijn voor 2020. 
 
Ruud Schets van het Nederlandse Uitgeversverbond sprak tijdens het ECP Jaarcongres in Scheveningen de verwachting uit dat andere sectoren de werkwijze overnemen. Schets overhandigde de publicatie ‘2020 begint morgen’, waarin de aanpak om toekomstprofielen voor een topsector te realiseren staat beschreven, aan Erik de Vries lector aan de Hogeschool Arnhem en Nijmegen.

De Toekomstprofielen 2020 voor de Creatieve Sector zijn uitgewerkt door BTB Uitgeverijsector, A&O Fonds Grafimediabranche, OCI, GOC en Digivaardig & Digiveilig. Volgens de initiatiefnemers stimuleren de praktische toekomstprofielen andere sectoren deze ook te ontwikkelen. 

 


Bureaus

Media

Marketing