Decemberomzet online: +38%

24-12-2014 (07:43) - Economisch

De drie weken voor kerst zijn volgens online retailers goed geweest voor een toename van de gemiddelde weekomzet met 38%. 
 
De verkoop van kerstcadeaus en -artikelen heeft daarmee in de drie weken voor kerst een extra online omzet van 146 miljoen euro gegenereerd, zo blijkt uit de resultaten van een onderzoek van Thuiswinkel.org dat wordt uitgevoerd door GfK en mogelijk wordt gemaakt door PostNL.
 
Volgens gegevens van de Thuiswinkel Markt Monitor ligt de gemiddelde weekomzet in de eerste drie kwartalen van 2014 op 128 miljoen. In de drie weken voor kerst is deze gemiddelde weekomzet volgens online retailers toegenomen tot 177 miljoen (+ 49 miljoen). In totaal wordt er door de consument in de pre-kerstperiode voor 530 miljoen euro online gekocht.
 

Uit een eerdere publicatie bleek al dat 60% van de ondervraagde online retailers aangeeft dit jaar een toename te zien in hun feestdagenomzet ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Daarbij lijkt de Kerstman online retailers nog gunstiger gezind dan Sinterklaas eerder al was.  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing