Fintech betaalbedrijf kevin biedt e-commerce aan tegen aantrekkelijker tarieven

02-02-2022 (12:32) - Economisch

Meer dan de helft van de Nederlandse consumenten is in het bezit van een creditcard, maar 62% daarvan gebruikt de kaart alleen bij aankopen in het buitenland en reis accommodaties in Nederland of in het buitenland.

In een markt waar creditcards nauwelijks gebruikt worden en online en in-store betaalmethoden veelal ingeregeld zijn, heeft de Litouwse fintech kevin. onlangs haar single API-betaalinfrastructuur in Nederland gelanceerd, die product- en dienstverleners in staat stelt om te profiteren van OpenBanking-gebaseerde account-to-account betalingen (A2A). Betalingen die worden verwerkt met behulp van kevin's infrastructuur stellen product- en dienstverleners in staat om kosten te verlagen door het elimineren van de verschillende tussenpersonen, hun impact te vergroten en te leiden tot hogere conversiepercentages.

Als gevolg van de alle verschillende voordelen, waaronder snelheid, lagere kosten en een betere beveiliging, voorspellen kenners uit de sector dat tegen 2023 A2A-betalingen verantwoordelijk zullen zijn voor 20% van alle e-commercebetalingen, en daarmee zowel credit- als debetkaarten zullen overtreffen.

"De oplossing van kevin. biedt Nederlandse ondernemers de mogelijkheid tot grensoverschrijdende e-commerce in heel Europa. Ook dienstverleners, zoals nutsbedrijven, bezorgdiensten, parkeerbedrijven en technologiebedrijven, kunnen profiteren van onze infrastructuur, zoals dat ook in andere EU-landen het geval is. Wij openen een deur voor Nederlandse bedrijven naar meer dan 300 miljoen mensen. Onze eigen betaalinfrastructuur zou de dominantie van het gebruik van betaalkaarten bij de aankoop of het aanbieden van producten en diensten online en in de winkel kunnen doorbreken. Deze infrastructuur zal bedrijven in staat stellen om dure kaartsystemen te omzeilen, kosten te verlagen, veiligheid te verhogen en gemak te vergroten. We zijn ook dichtbij de introductie van A2A-betalingen via een POS betaalterminal" zegt Chaim Blog, kevin's country manager Nederland. 


Bureaus

Media

Marketing