Groei Action in Europa zet door, omzet stijgt ruim een miljard

24-03-2022 (11:46) - Economisch

In 2021 heeft Action een omzet van €6,8 miljard behaald. Dat is een groei van 22.7% in vergelijking met 2020. Dankzij 267 nieuwe winkels, waaronder ook winkels in Italië, en twee nieuwe distributiecentra in Polen en Slowakije, benaderde Action de mijlpaal van 2000 winkels die de keten in de eerste maand van 2022 wist te behalen. Hiermee is Action de snelst groeiende non-food discount retailer van Europa.
 
Duurzame inkoop en productie zijn essentieel om de toekomstige en verantwoorde groei van Action mogelijk te maken. Action onderneemt actie tegen klimaatverandering door de absolute CO2-uitstoot van de eigen operatie in 2030 met 50% te verminderen ten opzichte van 2020. Eind 2024 zullen geen van de Action-winkels nog gas gebruiken.

Action CEO Hajir Hajji: "Juist Action kan meer duurzame producten voor iedereen toegankelijk maken. Action heeft de schaalgrootte en de positie om onze klanten te voorzien van verantwoorde producten van goede kwaliteit tegen de laagste prijs. Als toonaangevende discountretailer zien wij het als onze verantwoordelijkheid om voortdurend aan de verbetering van onze producten, onze toeleveringsketen en onze ecologische voetafdruk te werken."


Actualiteit van vandaag

In haar nieuwe rol als CEO vanaf 1 januari van dit jaar, staat Hajir Hajji ook stil bij het lopende jaar: "Het jaar 2022 is begonnen met een tempo en een impact die onze medewerkers, leveranciers en partners opnieuw op verschillende manieren raken. De oorlog in Oekraïne treft ons allemaal – ieder op zijn eigen manier. We hebben ervoor gekozen om UNICEF te steunen en een actieve bijdrage te leveren aan de opvang van vluchtelingen in het gebied tussen Polen, Tsjechië en Oekraïne. We zijn ons er ook van bewust dat dit voor onze medewerkers en voor onze klanten impact kan hebben. Dat vraagt weer flexibiliteit en doorzettingsvermogen van onze mensen, en het besef dat Action er altijd voor onze klanten is – ook in deze bijzonder uitdagende periode."
 
Foto: ANP / Frank de Roo

 


Bureaus

Media

Marketing