Het vertrouwen in online shoppen is hoog

18-10-2013 (08:38) - Economisch

Het consumentenvertrouwen in online winkelen is hoog: 83% van de Nederlandse consumenten heeft vertrouwen in online winkelen. Vertrouwen ontstaat voornamelijk door goede leveringsvoorwaarden (37%) en de veiligheid van online betalen (28%).  Dit blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau MarketResponse onder ongeveer 500 Nederlanders van 18 jaar en ouder. 
 
De beweegredenen voor consumenten om online te shoppen hebben bovenal te maken met gemak. De online winkels zijn op ieder gewenst moment te bezoeken (49%), de producten worden thuisbezorgd (40%) en men hoeft er de deur niet voor uit (35%). 
 

Frequente online shoppers kiezen ook voor het online kanaal om producten tegen lagere prijzen te kunnen kopen (50%). Consumenten die minder frequent online shoppen (één of meerdere keren per jaar) doen dit voornamelijk omdat ze een product niet in de fysieke winkel kunnen krijgen.  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing