Insider bereikt Unicorn status na investeringsronde van $121 miljoen

08-03-2022 (10:51) - Economisch

Insider heeft de status van unicorn bereikt. De status volgde na een serie D investeringsronde van $121 miljoen met een waardering van $1,22 miljard. Het B2B SaaS Platform is van plan € 45 miljoen te investeren in de Benelux en wil 50 banen creëren vóór 2025. B2B SaaS Unicorn Insider helpt meer dan 1000 toonaangevende merken zoals A.S. Watson Group, Singapore Airlines, Samsung, IKEA, L'Oréal, MAC, Hunkemöller, OTTO, Toyota en Estée Lauder de digitale groei te versnellen door middel van eersteklas cross-channel klantervaringen.
 
Insider, leider in gepersonaliseerde, cross-channel klantervaringen, heeft vandaag een Series D-ronde van $121 miljoen aangekondigd, geleid door QIA, met een waardering van $1,22 miljard. Andere investeerders die deelnemen aan de ronde zijn Sequoia Capital, Riverwood Capital, 212, Wamda Capital, Esas Private Equity en Endeavour Catalyst.
 

Verwachting

Verwacht wordt dat Insider de komende drie jaar €45 miljoen zal investeren in de Benelux. Het extra kapitaal zal worden gebruikt om versnelde uitbreiding te realiseren, de kerntechnologie van het bedrijf te verbeteren en lokale verkoop- en marketinginvesteringen op te schalen. Insider heeft grootschalige, wereldwijde wervingsplannen en verwacht de komende drie jaar meer dan 50 banen te creëren. Hierbij legt het bedrijf de nadruk op het recruiten van vrouwelijke engineers om posities binnen R&D- en productontwikkeling te vervullen.
 
In de afgelopen drie jaar is Insider exponentieel gegroeid in de Benelux, door samen te werken met enkele van de snelst groeiende e-commerce bedrijven in Nederland en België. De consumenten van tegenwoordig hebben gemiddeld via zes of meer digitale kanalen contact met merken. Marketeers worden continu uitgedaagd om met klanten in contact te komen via hun voorkeurskanalen op het juiste moment op de juiste plaats. Het AI-aangedreven platform van Insider brengt de meest uitgebreide personalisatiemogelijkheden samen met opkomende berichtendiensten zoals WhatsApp, Facebook, RCS en SMS. Insider’s technologie brengt alle offline- en online data samen in een uniform platform waarmee zakelijke marketeers:
- klantprofielen via verschillende kanalen en systemen koppelen om zo interesses en contactvoorkeuren te achterhalen
- toekomstig gedrag voorspellen met een AI-aangedreven intentie-engine, zoals welke klantsegmenten waarschijnlijk zullen converteren, kopen en churnen
- geïndividualiseerde, geoptimaliseerde ervaringen orkestreren en leveren aan klanten
 
De integratie van Insider neemt enkele minuten in beslag in plaats van maanden, waardoor marketeers minder afhankelijk zijn van interne IT-teams. Het platform stelt digitale marketeers in staat om groei via verschillende kanalen en in de hele funnel te stimuleren, van acquisitie tot activering, omzet en retentie (AARR), en heeft daarmee invloed op ROI-statistieken zoals conversieratio, CAC, LTV en gemiddelde bestelwaarde.
 

SaaS-unicorn

Met deze financiële mijlpaal wordt Insider één van de weinige door vrouwen geleide SaaS-unicorns ter wereld. Het bedrijf heeft een consistente, snelle groei bereikt en is volgens Crunchbase één van de top 9 B2B SaaS-unicorns wereldwijd: de vijfde grootste B2B SaaS-unicorn in de VS, de vierde in Europa, de tweede in Azië en de eerste in Latijns-Amerika.
 
"We hebben de afgelopen drie jaar een uitzonderlijke ontwikkeling doorgemaakt, waarbij we drie keer groei hebben gerealiseerd. In dezelfde periode groeide ons wereldwijde team met 300% en ook ons klantenbestand blijft groeien", aldus oprichter en CEO Hande Cilingir. "Na onze succesvolle uitbreiding in Azië, Europa en LATAM zullen we dit momentum op de Amerikaanse markt voortzetten. We zijn software partner van toonaangevende wereldwijde merken zoals Samsung, GAP, MAC en Santander. Momenteel zijn we zeer gefocust om Insider naar andere markten te brengen en de nummer één keuze te worden voor elke marketeer op deze planeet."
 

Gebruikt door marketing teams

Het Insider-platform wordt gebruikt door marketing teams van meer dan 1.000 wereldwijde bedrijfsmerken, waaronder industriële grootmachten zoals Samsung, GAP, Santander, Vodafone, IKEA, MAC, Virgin, Toyota, Singapore Airlines, Madeira Madeira, Marks & Spencer, BBVA en Estée Lauder. Met lokale teams in 28 landen, zorgt Insider voor diepe lokalisatie en ondersteuning voor klanten. Insider is opgericht in 2012 door Hande Cilingir (CEO), Serhat Soyuerel (Chief Revenue Officer), Arda Koterin (Chief Customer Officer), Sinan Toktay (CTO), Okan Yedibela (VP Engineering) en Muharrem Derinkök (Chief Product Officer). Het Insider team heeft meer dan 700 leden van 41 verschillende nationaliteiten in 28 landen wereldwijd. Insider is een door vrouwen geleide organisatie waarbij 60% van de topmanagers in het bedrijf, waaronder de CEO, CMO, CFO en CHRO, vrouwen zijn.
 

Fortune Global 500

Hande Cilingir werd door Crunchbase geselecteerd als een van de beste vrouwelijke CEO's buiten de VS. Het marktleidende martech-platform wordt vertrouwd door een derde van de Fortune Global 500 en de helft van de Dow Jones Global Titans 50. Insider werd uitgeroepen tot leider in The Forrester Wave voor Cross-Channel Campaign Management 2021 en Gartner Magic Quadrant voor Personalisatie Engines 2021. Het bedrijf is 20 opeenvolgende kwartalen uitgeroepen tot #1 leider in G2's Mobile Marketing Software en Personalisatie Grids met een beoordeling van 4,6/5.

 


Bureaus

Media

Marketing