Next Gen Foods krijgt $100 miljoen en start in de VS

15-02-2022 (14:42) - Economisch

Foodtech startup Next Gen Foods heeft $100 miljoen opgehaald in een nieuwe - recordbrekende - financieringsronde. Naast nieuwe investeerders Alpha JWC, EDBI en MPL Ventures nemen ook eerdere investeerders Temasek en GGV Capital deel. In totaal heeft de onderneming nu meer dan $130 miljoen aan groeikapitaal.

Next Gen Foods lanceert vandaag bovendien ook zijn populaire plantaardige kip TiNDLE in de Verenigde Staten. Ook zet de onderneming verder in op de ontwikkeling van nieuwe producten en technologieën.
TiNDLE is in Nederland sinds kort ook te proeven bij tweesterrenrestaurant Aan de Poel in Amstelveen.

Nieuwe investeerders zijn onder meer Alpha, een Venture Capital-investeerder uit Zuidoost-Azië, het in Singapore gevestigde internationale investeringsfonds EDBI en MPL Ventures. Terugkerende investeerders uit eerdere rondes zijn Temasek, via het onlangs opgerichte Asia Sustainable Food Platform, GGV Capital, K3 Ventures en Bits x Bites. Next Gen Foods wil dit jaar wereldwijd aanwezigheid groeien. Na een investeringsronde van $30 miljoen afgelopen zomer bedraagt het totale investeringsbedrag in de startup nu meer dan $130 miljoen.


Versnelde uitbreiding

Next Gen Foods gaat het nieuwe groeikapitaal gebruiken om te versnellen, zodat TiNDLE internationaal in de markt gezet kan worden. De plantaardige kip werd eerder al geïntroduceerd in culinaire epicentra als Singapore, Hong Kong, Dubai en Amsterdam. Vanaf vandaag is TiNDLE ook verkrijgbaar in Noord-Amerika, in restaurants in San Francisco, Los Angeles, Napa, New York en Philadelphia.


Groei in de komende jaren

Next Gen Foods heeft onlangs aangekondigd dat ze een ultramodern R&D- en innovatiecentrum gaat bouwen in Singapore. In het centrum - dat later dit jaar wordt geopend - worden nieuwe technologieën, toepassingen en producten ontwikkeld en getest. Daarbij wordt nauw samengewerkt met het Food Tech Innovation Centre (FTIC) - opgericht door het Asia Sustainable Foods Platform van Temasak.

 


Bureaus

Media

Marketing