Omnicom zet marketingwereld op zijn kop met overname Interpublic Group

Omnicom zet marketingwereld op zijn kop met overname Interpublic Group

09-12-2024 (16:54) - Economisch

Groot nieuws in de marketingwereld: Omnicom Group neemt Interpublic Group over. Dat laten de twee bedrijven weten in een persbericht. Samen worden ze een van de grootste marketing- en reclamegiganten ter wereld met een omzet van meer dan 25 miljard dollar per jaar.

Het nieuwe bedrijf, dat verder gaat onder de naam Omnicom, heeft straks meer 100.000 specialisten in dienst. Volgens John Wren, CEO van Omnicom, biedt de overname enorme kansen: 'Deze strategische acquisitie creëert aanzienlijke waarde voor beide groepen aandeelhouders door onze wereldklasse data- en technologieplatforms samen te voegen. Hiermee kunnen we nog beter inspelen op de behoeften van onze klanten.'

Ook Philippe Krakowsky, CEO van Interpublic, benadrukt de voordelen van de fusie: 'Door samen te werken, combineren we onze talenten en technologieën in een krachtig netwerk. Dit stelt ons in staat om een ongeëvenaarde portfolio van diensten te bieden die perfect aansluiten bij de veranderende wereld.'

Aandeel voor aandeel

Bij deze overname krijgen aandeelhouders van Interpublic aandelen Omnicom in ruil voor hun eigen aandelen. Dit betekent dat ze voor elk aandeel Interpublic een deel van een Omnicom-aandeel ontvangen. Na de fusie, die waarschijnlijk in de tweede helft van 2025 wordt afgerond, zal 60,6% van het nieuwe bedrijf in handen zijn van de huidige aandeelhouders van Omnicom en 39,4% van die van Interpublic.

Leiderschapsteam

Het nieuwe leiderschapsteam van Omnicom is ook bekendgemaakt. John Wren blijft CEO, Phil Angelastro blijft CFO, en Philippe Krakowsky en Daryl Simm worden Co-Presidents en COO’s. Krakowsky zal ook het integratieproces leiden, en drie bestuursleden van Interpublic, waaronder hijzelf, treden toe tot de raad van bestuur van Omnicom.


Bureaus

Media

Marketing