Social shopping app Blidz kondigt €6m Seed ronde aan

23-03-2022 (10:57) - Economisch

 Blidz, het social-shopping platform uit Helsinki die gamification en group buying (gezamenlijk aankopen) combineert, kondigt een €6M Seed ronde aan geleid door General Catalyst en Peak. In deze ronde worden ze bijgestaan door hun bestaande investeerder IPR.VC, en nieuwe investeerders als D4 Ventures, Fabric Ventures, en FJ Labs. Ook Angels Youngme Moon en Christopher North hebben geïnvesteerd in deze ronde. De investering wordt gebruikt om de groei van het bedrijf te accelereren in de US en Europa, als wel het productaanbod uit te breiden en platform verder te ontwikkelen. 

 

Lasse Diercks (founder en CEO van Blidz) en Markus Haverinen (founder en CPTO) hebben Blidz opgericht met als doel om de westerse eCommerce te transformeren door middel van sociale interacties en gamification technieken. Het social shopping model van Blidz stelt gebruikers in staat om gezamenlijk producten aan te kopen waarbij ze aanzienlijke korting kunnen krijgen. Het product aanbod varieert van consumentenelektronica tot alledaagse boodschapjes en tuinproducten; zelfs virtuele items kunnen in de app worden gekocht.

 

De markt van sociale e-commerce is wereldwijd en met name in China, al meerdere miljarden waard. Ook in westerse markten is deze snelgroeiend en zijn er meer en meer consumenten die gezamenlijk online producten  kopen. Met een focus op kwaliteit-naar-prijs producten, richt Blidz zich op een groot publiek vanuit zowel landelijke als stedelijke gebieden. Een grote gebruikersgroep is Gen-Z (mensen geboren Gen Z tussen 1996 en 2015). Deze jonge klanten zijn op zoek naar nieuwe manieren van winkelen, het liefst samen met vrienden.


"Het westers online winkelgedrag loopt achter op het gebied social-shopping. Ons doel is om consumenten weg te drijven van dure en saaie online shop ervaringen door ze te stimuleren om met hun eigen sociale netwerk de beste prijs/kwaliteit producten ter wereld te vergelijken en aan te kopen” zegt Lasse Diercks. “Westerse consumenten omarmen sociale en gegamificeerde oplossingen. We zien dat er op het moment een grote onbenutte mogelijkheid is in eCommerce om gebruikers voorop te stellen en verder te bouwen aan een waardevolle winkel-app zoals Blidz. Met General Catalyst en Peak aan boord hebben we alles in huis om de westerse eCommerce te veranderen zoals nooit tevoren.” 


Bureaus

Media

Marketing