Wayflyer behaalt unicorn-status na ophalen van $150 miljoen

01-02-2022 (14:30) - Economisch

Wayflyer, het op omzet gebaseerde financierings- en groeiplatform voor eCommerce bedrijven, heeft $150 miljoen opgehaald tijdens een succesvolle Series B-financieringsronde. Met de financiering, mede geleid door DST Global en QED Investors, wordt de post money-waarde geschat op $1.6 miljard. De ronde werd gesterkt door 3 nieuwe investeerders; Prosus, Madrone Capital Partners en J.P. Morgan, naast bestaande investeerders Left Lance Capital en Guillaume Pousaz (oprichter van Checkout.com).
 
Terwijl eCommerce wereldwijd in hoog tempo blijft groeien, zet Wayflyer zich in om ambitieuze eCommerce bedrijven te helpen hun potentieel te benutten en belangrijke uitdagingen weg te nemen die bedrijfsgroei lange tijd hebben onderdrukt. Door de combinatie van gemakkelijke toegang tot kapitaal en het verlenen van de inzichten om dit effectief in te zetten, fungeert Wayflyer als een groeiversneller voor duizenden ondernemingen. Om verder bij te dragen aan de eCommerce industrie wereldwijd zal de huidige kapitaalinjectie onder andere gebruikt worden om de komende jaren miljarden aan financiering te verlenen.
 

Aanzienlijke groei

De Series B-ronde volgt na een periode van aanzienlijke groei voor het van oorsprong Ierse bedrijf. Zo haalde Wayflyer in 2021 al $76 miljoen op tijdens een een Series A-ronde, breidde het uit naar nieuwe markten waaronder Nederland en Spanje, opende het een kantoor in Atlanta (U.S.) en ging het partnerships aan met onder andere Adobe, Sezzle en eBay UK. Het aantal medewerkers van Wayflyer steeg in 2021 met 525%, van 40 naar 250, en de jaarlijkse kapitaalinvesteringen groeide met meer dan 900% op jaarbasis.
 

Toekomst

De groei van de eCommerce sector toont in 2022 geen tekenen van vertraging, met een voorspelde omzetgroei van $5.4tln tegen het einde van het jaar. In het licht van deze ontwikkelingen zal Wayflyer de kapitaalinjectie verder gebruiken om haar activiteiten in bestaande markten te versterken, uit te breiden naar nieuwe markten in Europa en Azië, het productaanbod te verbreden en wereldwijd nieuw talent aan te trekken.

Bureaus

Media

Marketing