Adverteerders gooien miljoenen weg

01-02-2007 (12:05) - Marketing

Marketingcommunicatiebureaus beoordelen meer dan een derde van hun opdrachtgevers als zwak. Een groot deel van de opdrachtgevers krijgt een onvoldoende voor briefing en aansturing van hun bureaus. Bovendien blijkt belangstelling voor resultaten en accountability vaak onvoldoende te zijn. Dit blijkt uit onderzoek van SCAN Management Consultants. SCAN, sinds 1978 actief als onafhankelijk adviseur bij de selectie van en samenwerking met bureaus, heeft onder marketingcommunicatiebureaus in Nederland voor het eerst onderzocht hoe zij de aansturing van hun opdrachtgevers ervaren.
In Nederland wordt op jaarbasis elf miljard euro aan reclame en sponsoring uitgegeven. In totaal zijn in Nederland circa 100.000 personen direct of indirect actief in de commerciële communicatie. De aansturing van deze sector wordt bepaald door een relatief beperkt aantal bestuurders en professionals. Van de kwaliteit van die aansturing zijn velen afhankelijk. En die kwaliteit laat, volgens bureaus, vaak te wensen over.

Bureaus

Media

Economisch