Adverteren op basis van weerdata

12-07-2013 (08:12) - Marketing

Widespace lanceert weer-targeting, een door de organisatie ontwikkelde dienst die gebaseerd is op weerdata. Weer-targeting zorgt ervoor dat adverteerders verschillende advertenties kunnen laten zien op basis van het weertype en de temperatuur. 
 
De dienst zorgt ook voor geografische controle van de distributie van de advertentie. Het plaatst advertenties op de mobiele sites en apps in het brede premium-netwerk van Widespace die het beste resultaat opleveren op basis van de huidige weersomstandigheden. 
 
De weer-targeting-advertenties van Widespace zijn gebaseerd op vier weertypen: zonnig, bewolkt, motregen en zware regenval. Daarnaast kan Widespace advertenties ook targetten op basis van temperatuur. De controle over wanneer een advertentie te zien is, kan gelinkt worden aan één of meerdere weertypen of temperaturen. Een reisorganisatie kan bijvoorbeeld reizen naar de zon laten zien wanneer het regent, of een kledingretailer kan er voor kiezen om badkleding te laten zien wanneer de zon schijnt.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch