Advertisingconcept wint prijs ABN AMRO
15-07-2010 (09:55) - Marketing
Martijn van Dueren den Hollander, student Hogeschool Saxion in Enschede, heeft de landelijke finale van ABN AMRO Summerschool Ondernemerschap gewonnen. Samen met zes andere teams streed hij op het hoofdkantoor van de bank om de titel. Met zijn Perspective Illusions slaagde Martijn er volgens de jury het beste in te laten zien hoe een succesvol businessplan eruit moet zien. Zijn businessidee omvat 3-D promotievideo’s die op gebouwen geprojecteerd worden.
Met het winnen van de finale won Martijn een cheque van EUR 5.000 uit handen van Gerrit Zalm. Daarnaast biedt ABN AMRO hem een jaar lang extra begeleiding met het opzetten van zijn onderneming. Martijn van Dueren den Hollander: “Mijn concept speelt in op de behoefte van innovatieve bedrijven om zich steeds op vernieuwende manieren te profileren en bestaande vormen van advertisement te ontstijgen. Consumenten nemen conventionele advertisement steeds minder goed op. Deze nieuwe vorm van reclame heeft dan ook een enorme potentie.” Zijn ondernemersdroom is - rekening houdende met de tijdzones – om tegelijkertijd in alle grote kosmopolitische steden van de wereld een door hem ontworpen animatie te projecteren. ‘Think big, start small and sustainable’ is zijn motto.
De jury, bestaande uit diverse ondernemers en ABN AMRO experts hadden ieder hun eigen onderdeel waar ze de finalisten op beoordeelden waaronder commerciële haalbaarheid, duurzaamheid, ondernemerschap, innovatie en financiële haalbaarheid. ‘Ik heb gekeken naar welke potentie in het verhaal zit en of je er op kunt voortborduren. Daarnaast vind ik het belangrijk dat je er met andere partijen wat van kan maken’, aldus Paul Iske, directeur Dialogues House en professor Open Innovation en Business venturing.
De vijfde editie van ABN AMRO Summerschool Ondernemerschap werd georganiseerd in samenwerking met twaalf hogescholen en universiteiten en heeft als doel het stimuleren van ondernemerschap bij hoogopgeleide jongeren. Op zeven verschillende locaties in Nederland hebben ruim honderddertig studenten afgelopen week deelgenomen aan de Summerschool. Niet in de vorm van traditionele lessen, maar ‘hands on’, met behulp van de praktijkervaring vanuit het bedrijfsleven en gesprekken met ondernemers.