Bavaria houdt zich koest

08-07-2010 (09:42) - Marketing

Wekelijks onderzoeken Trefpunt en SocialMedia8 met de Fan Buzz Radar welke merken tijdens dit WK het meest aanwezig zijn in het social media landschap van Nederland. Bavaria blijkt zich na de schikking met de FIFA behoorlijk stil te houden en ziet bewust of onbewust geen kans om haar buzz aandeel op niveau te houden. In week 26 waren de meest opvallende bevindingen:

    * Buzz rond Albert Heijn en Beesies blijft stijgen door de aankondiging dat ze opraken en niet extra bijgemaakt worden
    * Nieuwkomer in de buzz is de actie Waste with Taste waarin besproken wordt wat te doen met de oranje goodies na het WK
    * Bavaria houdt zich –wellicht bang voor FIFA- stil



De social media top 3 van week 26 in de WK Fan Buzz Radar:

   1. Albert Heijn (buzz aandeel 22,11%)
   2. Bavaria (buzz aandeel 16,3%)
   3. Heineken (buzz aandeel 6,83%)

Nog een week te gaan en we weten of Nederland haar eerste WK gaat winnen. De top-3 laat zich niet meer verslaan door nieuwe merken lijkt het. Slim is het initiatief van de Opinionators om nu alvast na te denken over wat te doen met de enorme bergen Oranje premiums. Ongetwijfeld een thema waar veel buzz over gaat ontstaan na het WK.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch