CBL zet in op bio

26-01-2007 (10:03) - Marketing

Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de koepelorganisatie van de supermarkten, gaat zich volgend jaar focussen op kansrijke biologische producten zoals zuivel, groente, fruit, eieren en vlees. Voor het CBL is de belangrijkste uitkomst van het prijsexperiment biologisch dat de consument overtuigd moet zijn van de meerwaarde van biologisch, dit blijkt in de praktijk met name bij versproducten het geval. Met name in de versgroepen (groente fruit, zuivel, eieren, vlees) is biologisch succesvol. Daar is het aandeel van biologisch hoger: tot wel 7 procent van de consumentenbestedingen. De consument blijkt dus het best te overtuigen van de meerwaarde van biologisch bij verse producten. De verkoop van biologische producten stijgt nog steeds in supermarkten, met het aantrekken van de economie constateren de supermarkten een versnelling van de groei. In vrijwel alle supermarkten zijn volop biologische producten van hoge kwaliteit te koop.

Bureaus

Media

Economisch