‘Consument eist maatwerk retailer’
17-01-2014 (08:24) - Marketing
Om de consument een rijkgevulde shopbeleving te bieden, gaat het in 2020 meer dan ooit om een naadloze integratie van webwinkel en fysieke winkel. Daarnaast spelen klantkennis en technologie, zoals wearable devices en apps, een steeds grotere rol. Retailers die hier niet tijdig op inspelen, verliezen het van hun concurrenten.
Dat zijn de conclusies van de expertgroep Selection van Shopping2020, die vandaag haar resultaten presenteert. Hiermee legt de consument in 2020 de lat voor de retailer wederom een flink stuk hoger.
Het rapport geeft aanbevelingen aan retailers, zodat ze weten wat ze moeten doen om de steeds kritischere klant in 2020 te bedienen. Door nieuwe digitale ontwikkelingen slim te integreren, zullen fysieke winkeliers een deel van hun marktpositie heroveren op de e-tailer.
Klantinformatie moet vaker worden gebruikt en alleen als de informatie op dat moment en die plaats relevant voor de klanten is. Ook moet de retailer iedere klant een unieke klantervaring kunnen bieden en instrumenten aanreiken om zo eenvoudig mogelijk een keuze te maken tussen verschillende producten en diensten.