Consument hoeft geen bedrijf als Facebook-vriend

18-10-2013 (08:30) - Marketing

Ruim 60 procent van de consumenten zit er niet op te wachten om Facebook-vriend van een bedrijf te worden. Als klanten dat toch overwegen is dit om er zelf beter van te worden in de vorm van kortingen, persoonlijk relevante tips of suggesties. Dit blijkt uit onderzoek van VODW Digital.
 
Opmerkelijk is dat een ruime meerderheid van Chief Marketing Officers (CMO’s) van grote bedrijven Facebook juist ziet als een speerpunt in hun digitale marketingbeleid. Zij zien Facebook als middel om klanten mee te laten denken over producten en diensten en als sales- en servicekanaal.
 
Uit het onderzoek, dat is uitgevoerd in samenwerking met MarketResponse, blijkt verder dat consumenten de online dienstverlening van banken als het best beoordelen. Ook de retailbranche en in iets mindere mate de reissector scoren goed. Klanten zijn veel minder tevreden over de verzekeringsbranche en de energiesector. Bijna een kwart van de ondervraagden beoordeelt de online dienstverlening van bedrijven in deze sectoren als onvoldoende.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch