Consument zoekt online naar korting

23-11-2012 (08:48) - Marketing

Shopkorting heeft geconstateerd dat consumenten steeds prijsbewuster online winkelen en doelgericht naar korting zoeken. Daarnaast stijgt het aantal online shoppers nog steeds, ondanks de crisis. Bij Shopkorting.nl, ontvangen leden extra korting bovenop de prijs van hun internetaankoop bij aangesloten webshops, ofwel cashback. Sinds de oprichting van de kortingssite in 2008, het begin van de crisis, ziet Shopkorting dat consumenten steeds vaker op Google het zoekwoord ‘korting’ gebruiken.
 

Mensen zijn sinds 2008 dus bewuster online gaan shoppen. Niet alleen door het gebruik van vergelijkingssites, maar ook door opkomende kortingssites. Ared Yelkenci, algemeen directeur van Shopkorting: ‘Wij verwachten dit jaar ruim 1.800.000 unieke bezoekers op onze website en dat zijn veel mensen die op zoek zijn naar extra korting. Dit zegt wat over het consumentenvertrouwen en koopgedrag ten tijde van de crisis. Hoewel het consumentenvertrouwen volgens het CBS zeer laag is, willen consumenten best geld uitgeven, maar dan wel online en liefst met korting.’ 


Bureaus

Media

Economisch