DDMA publiceert whitepaper over inzet conversational AI
We moeten iets met conversational AI’, is een kreet die je door de gangen van contactcenters hoort. Het implementeren van Conversational AI om klantcontact te automatiseren is echter een precaire zaak. Om organisaties hierbij te helpen publiceert de DDMA Commissie Conversational AI vandaag het whitepaper: Hoe pas je Conversational AI toe binnen je contactcenter?
In dit whitepaper komt het volgende aanbod. Het bepalen van het hele trajctproces in 6 stappen en de benodigde expertise die er bij elke stap nodig is, het vaststellen van doelen, het kiezen van passende contactcenter-tooling en het kiezen van een Conversational AI-tooling. Tot slot sluiten we af met de juridische overwegingen die je moet nemen, een verdiepingshoofdstuk met toelichting van hoe Conversational AI precies werkt en geven we een aantal bruikbare use cases.
Eindeloos
Marike van de Klomp, voorzitter van de DDMA Commissie Conversational AI: ‘De mogelijkheden van conversational AI zijn eindeloos. En die zijn met de opkomst van Large Language Models nog groter geworden. Dankzij Conversational AI zijn wij in staat op basis van data, het advies aan klanten persoonlijker te maken, en kunnen we tijd besparen voor klant en medewerker op repetitieve en handmatige taken. Hierdoor kunnen bedrijven tijd en middelen besparen en zich richten op meer waardevolle zaken zoals inhoudelijke adviesgesprekken en verbetering van klantenservice. Voorwaarde voor een succesvolle inzet van conversational AI is wel dat het hele traject, van idee tot implementatie, zorgvuldig is uitgedacht. Dat is precies de reden waarom we dit whitepaper met de commissie hebben geschreven. Om bedrijven te voorzien van concrete tips en handvatten om Conversational AI in te zetten en om de klant nog beter van dienst te kunnen zijn.’