De bril kopen we ‘gewoon’ in de winkel

26-07-2013 (08:17) - Marketing

Ruim 20 procent van de brildragers kiest voor een modern montuur, maar slechts 2 procent oriënteert zich online door fashion of lifestyle websites te bekijken. 
 
Ook speurt slechts 14 procent van de brildragers de websites van opticiens af voor inspiratie, meer dan de helft van de brildragers vindt nog altijd zijn weg naar de winkel én vindt een persoonlijk montuuradvies van de opticien dan ook erg belangrijk. Dit blijkt uit onderzoek van TNS Nipo in opdracht van Specsavers.
 
Brildragers oriënteren zich nog nauwelijks op internet voordat zij een bril kopen. Meestal gaan zij naar verschillende opticiens voor een advies. Wel neemt meer dan de helft van de Nederlanders tijdens het shoppen hun partner mee. Deze fungeert als klankbord en heeft een grote invloed op de uiteindelijke keuze voor een montuur.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch