De laatste kaasstop

15-07-2010 (09:52) - Marketing

Nederlanders zijn gek op kaas en andere Hollandse lekkernijen. We houden er zo veel van, dat 57 procent van de Nederlanders etenswaren meeneemt op vakantie. Bijna de helft van hen heeft kaas bij zich en zo’n twintig procent neemt zoetigheid mee. Vooral het gemak en het feit dat veel typisch Nederlandse producten in het buitenland niet verkrijgbaar zijn, vormen  de belangrijkste redenen om etenswaren over de grens mee te nemen. Vooral mensen die een (sta)caravan als accommodatie hebben, nemen kaas mee. Maar liefst 63 procent van hen knabbelt kaas uit het vuistje of belegt op de camping de boterham met kaas. Dit blijkt uit onderzoek van Bubo research international in opdracht van Beemster kaas.

Speciaal voor vakantiegangers organiseert Beemster kaas op zaterdag 17 juli een laatste kaasstop vóór de grens. Diegene die zijn of haar vakantiekaas is vergeten, kan hier nog gauw terecht. Het parkeerterrein Hazeldonk West langs de A16 is de laatste kans op kwaliteitskaas vóór de grens. Bij de speciale Beemster VakantieKaaswagen op het parkeerterrein kan iedereen terecht om een stukje kaas te proeven en toch nog een echt, eerlijk en superlekker stuk kaas aan te schaffen – in speciale 700 grams vakantieverpakking.

Om het vakantiegangers extra makkelijk te maken, introduceert Beemster kaas een speciale Beemster VakantieKaas. Dit is een extra groot stuk belegen kaas van 700 gram. Beemster kaas koos speciaal voor de belegen variant, want die is met 45 procent het populairst onder vakantiegangers.


Bureaus

Media

Economisch