Dé marketingtrends van 2014 volgens PIM
04-02-2014 (00:00) - Marketing
De consument verandert. De nieuwe consument is creatief en ondernemend, is zeer selectief met zijn aandacht en is bovendien op zoek naar nieuwe relaties met merken. Hoe speel je hier als marketeer op in?
Deze vraag stond centraal tijdens het seminar van Platform Innovatie in Marketing (PIM) – een kennisnetwerk op het gebied van marketinginnovatie – op het Canon hoofdkantoor in ‘s-Hertogenbosch. Tijdens een uitverkochte avond, presenteerde (PIM) haar jaarlijkse themasessie marketingtrends 2014 en publicatie van het PIM Trendrapport 2014, dat in samenwerking met Canon Nederland tot stand is gekomen.
De verschillende sprekers die op het programma stonden gaven beeld van de huidige ontwikkelingen op het gebied van innovatieve marketing. Hans Molenaar, voorzitter van PIM en directeur van Beeckestijn Business School trapte af met de vijf belangrijkste digitale ontwikkelingen waarop marketeers in 2014 in actie moeten komen.
‘Met het Trendrapport spelen we in op het veranderende consumentengedrag. De grote uitdaging is om een merk verbindend, deelbaar en dienstbaar maken. Aan marketeers de taak om hier op in te springen. Met het Trendrapport en het seminar bieden we marketeers inspiratie en praktische tools om deze uitdaging aan te gaan. Onze missie is om van Nederland het beste marketingland van Europa te maken’, aldus Molenaar.