De retailtrends volgens Facebook

29-01-2014 (08:18) - Marketing

De kunst en wetenschap van ‘clicks en bricks’ – waarbij een online winkel gecombineerd wordt met een fysieke winkel – heeft nog geen vaste vormen aangenomen. Volgens eMarketer weet 80 procent van de webshopbezoekers niet eens wat ze willen kopen, schrijft Nicolas Franchet, head of retail global vertical strategy bij Facebook.
 
Dit betekent dat er grote kansen liggen in de markt die wereldwijd 15 triljoen dollar waard is. In 2014 zal de manier waarop retailers hun producten aan de man brengen veranderen aan de hand van de volgende drie trends: 'Ontdekken', 'Seizoensgebondenheid' en 'Samendrukking'.
 
Feeds helpen consumenten steeds meer bij het ontdekken van dingen in een simpele, georganiseerde omgeving. Het Nieuwsoverzicht is essentieel bij het ontdekken van producten en bedrijven zetten het in als een digitale catalogus of etalage om producten te laten zien en om klanten over te halen tot aankoop. Retailers zullen meer gaan investeren in de kunst van digitale ‘discovery’.
 
Of het nu met humor of met empathie gebeurt, het inspelen op de actualiteit is belangrijk voor retailers en kan het verschil maken. Consumenten hebben een reden nodig om te shoppen en door in te spelen op de actualiteit kun je ze er een geven. Digitale technologie geeft slimme retailers de kans om van iedere dag of week een ‘feestdag’ te maken.
 

 


Bureaus

Media

Economisch