Deel marketingbudget Ditzo voor kankeronderzoek
05-12-2013 (08:32) - Marketing
Ditzo stelt dit jaar een substantieel deel van het marketingbudget van haar jaarlijkse zorgcampagne voor kankeronderzoek beschikbaar. De verzekeraar doneert maximaal 1 miljoen euro aan het kankeronderzoek van Professor René Bernards, verbonden aan het Antoni van Leeuwenhoek. Dit geld wordt normaliter uitgegeven aan het uitzenden van tv-commercials in de ‘overstapmaanden’ november en december.
Volgens Ditzo is de sector ‘te ver is doorgeschoten’ met de acquisitiekosten die worden gemaakt om nieuwe klanten te werven, terwijl een zorgverzekeraar ‘vooral hart voor de zorg moet hebben’. Afgelopen maand nog laaide de discussie over de exorbitante kosten die (zorg)verzekeraars maken om de zogenaamde ‘switchers’ voor zich te winnen flink op.
Om heel Nederland bewust te maken van het belang van onderzoek naar kanker, heeft de verzekeraar een video gemaakt over dit bijzondere initiatief. Via het platform www.kijkkankerdewerelduit.nl roept Ditzo heel Nederland op ‘kanker de wereld uit te kijken’. En deze video vooral te delen met familie en vrienden. Voor elke bezoeker die de video op dit platform bekijkt, doneert Ditzo 1 euro aan de onderzoeksafdeling van het Antoni van Leeuwenhoek. Voor iedere kijker die de video deelt wordt 2 euro gedoneerd.