Diesel transformeert Lafayette in kunstgalerie
30-09-2013 (08:22) - Marketing
Kledingmerk Diesel heeft zijn plannen gepresenteerd om de beroemde omgeving van Galeries Lafayette in Parijs in een nieuw daglicht te plaatsen, met een 10-daagse take-over van de ruimte door opkomende kunstenaars.
Deze take-over van 14 tot 24 oktober toont originele kunstwerken van crowdsourced inzendingen via #Dieselreboot Tumblr, waarmee de Parijse bestemming verandert in een galerie van wereldwijde crowdsourced Tumblr-kunst samengesteld door Diesel’s nieuwe creative director Nicola Formichetti. Dit is Formichetti’s vierde missie voor ‘Show me your artwork’, de inleiding van de nieuwe fase in de geschiedenis van Diesel.
Diesel is op zoek naar inzendingen van een nieuwe generatie creatieven, het verleggen van grenzen en het maken van werk dat het nieuwe Diesel tijdperk vertegenwoordigd. Deze kunst viert het onverwachte en maakt deel uit van de wereldwijde #Dieselreboot, dat kunstenaars uit het onbekende haalt en naar het iconische neemt, doormiddel van een aantal platformen waarin hun creativiteit geradicaliseerd wordt en het klassieke blokkeert, om ruimte te maken voor het hedendaagse.